.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نطق پيش از دستور نماينده مردم فومن

اولويت مجلس هشتم كنترل پديده‌هاي منفي اقتصادي همچون تورم، بي‌كاري، نابرابري درآمد و ثروت كه در نتيجه سياست‌هاي نادرست اقتصادي بروز مي‌كند، باشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني شمال نيوز، علي ميرزايي نماينده مردم فومن در مجلس شوراي اسلامي به عنوان دومين ناطق جلسه علني امروز صبح مجلس طي با اشاره به به نامگذاري امسال به عنوان نوآوري و شكوفايي از سوي رهبر انقلاب گفت: براي تحليل اين نامگذاري نياز به فرصت بيشتري است، اما نوآوري مي‌تواند در همه عرصه‌هاي زندگي تبلور يابد.
ميرزايي افزود: نوآوري و شكوفايي مي‌تواند در حوزه فكر و انديشه به صورت توليد علم و دانش و فرهنگ و تمدن، در حوزه اقتصاد نوآوري در كارآفريني و ايجاد اشتغال، در حوزه فرهنگ و اجتماع بازسازي بنيان‌هاي اصيل ايراني - اسلامي را به دنبال داشته باشد. اميدوارم سال 87 را به فرصتي تاريخي براي جهش به سمت تمدن اسلامي - ايراني تبديل كنيم.
وي در ادامه يادآور شد: مجلس هشتم با پيام عميق و پرنكته رهبر معظم انقلاب آغاز شد و به سهم خود از ايشان سپاسگزاري مي‌كنم و اميدوارم مدار حركت نمايندگان رهنمودهاي حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب باشد.
نماينده فومن با بيان اينكه ‌يكي از مهمترين وظايف نمايندگان حفاظت و دفاع از ارزش‌ها، اصول و مباني جمهوري اسلامي است، گفت: از نظر فلسفي و حكمت سياست، نهاد قانون‌گذاري در كنار دو قوه ديگر جايگاه ويژه‌اي دارد كه از منظر بنيان‌گذار جمهوري اسلامي مجلس در راس امور است. بحث كاركردي مجلس فوق‌العاده مهم است و اولويت مجلس كنترل پديده‌هاي منفي اقتصادي همچون تورم، بي‌كاري، نابرابري درآمد و ثروت كه در نتيجه سياست‌هاي نادرست اقتصادي بروز مي‌كند و در نارضايتي‌هاي اجتماعي نقش به سزايي دارد.
وي افزود: يكي از مهمترين مشكلات كنوني بيكاري است كه مي‌تواند امنيت اجتماعي و رفاه خانواده‌ها را به خطر اندازد و بستر برخي آسيب‌هاي اجتماعي باشد.
ميرزايي همچنين از فقر به عنوان تهديد اجتماع نام برد و گفت:‌ هر انساني نياز به خوراك، پوشاك و مسكن دارد كه در صورت عدم تامين آن اولا سلامت بهداشت و رواني جامعه برهم مي‌خورد و ثانيا امكان تفكر خلاق از فرد سلب مي‌شود. جهت جلوگيري از كاهش قدرت خريد دهك‌هاي پائين درآمدي بايد اعطاي تسهيلات ويژه به مسكن، حمل و نقل، كالاهاي ضروري، بهداشت و درمان و پرداخت يارانه مستقيم و غير مستقيم به برخي كالاها چون نان، برنج، روغن، لبنيات، آب، برق و مسكن در سبد خانوار كم درآمد توجه داشت.
اين نماينده مجلس از ساماندهي نظام تامين اجتماعي، بيمه بيكاري، حقوق بازنشستگي و گسترش دايره شمول آن، تقويت نظارت بر قيمت‌ها و اتخاذ سياست‌هايي براي ايجاد اشتغال با هدف گذاري صحيح را به عنوان ديگر راه‌حل‌هاي وضعيت كنوني اقتصادي عنوان كرد.
نماينده فومن همچنين در خصوص حوزه انتخابيه و انتظارات مردم اين منطقه از كشورمان از دولت و وزارت كشاورزي گفت:‌ خواستار آن هستيم كه لايحه نظام دامپروري، تصويب طرح ملي صنعت طيور، طرح ساماندهي و خروج دام از جنگل از طرح‌ها، اعتبارات ملي، جلوگيري از ورود پيله، اعلام قيمت منصفانه برنج، چاي و پيله، خسارت كشاورزان در سرمازدگي تصويب شود.
وي در پايان همچنين خواستار تخصيص بودجه كافي براي اتمام آزاد راه قزوين - رشت و تسريع در ساخت خطوط ريلي رشت - انزلي - آستارا - قزوين شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.437 seconds.